Az alábbiakban szakértőnk magyarázatát olvashatjátok az International Jury keddi döntéséről:
Tehát, akkor a korábbi felsorolásból:
- Választhat-e egyoldalúan a címvédő szél- és hullámkorlátozást?
- A futamok rajtidejének megválasztásához kötelező-e a Közös Megegyezés?
- Lehet-e szél-elemző berendezéseket használni?
- Lehet-e súrlódáscsökkentő rendszert használni?
- Ellentmondóak-e a verseny szabályai?
- Választhat-e egyoldalúan a címvédő szél- és hullámkorlátozást?
NEM. Az IJ utasította a verseny kiíróját arra, hogy a szél- és hullámkorlátozásokat tartalmazó paragrafust törölje és megállapítja, hogy a versenyrendezőség (Race Committee) döntése, hogy egy futamot elindít-e, illetve folytat-e és ezáltal felelőssége a biztonsági és törvényi előírások betartatása.
- A futamok rajtidejéhez szükséges-e a közös megegyezés?
NEM, amennyiben nincs megegyezés, úgy a rendező írja ki a rajt időpontját. Így is történt, marad a 10h06 rajt (hogy a versenynapok minél nagyobb idejét lehessen kihasználni).
- Lehet-e szélérzékelő berendezéseket alkalmzni?
A kérdés arra vonatkozik, hogy a versenydokumentumok korábbi változatában nem volt korlatozás ilyesmi berendezésekre, de az 1.2 változatba belekerült. A tárgyalás soran az Alinghi képviselője azt állította, hogy 'a szabályok pontosításával nem az volt a szándékuk, hogy a szélérzékelő berendezések használatát korlátozzák' ezért a felek megegyeztek a dokumentumok módosításával (korlátozás törölve).
- Lehet-e súrlódáscsökkentő rendszert használni?
IGEN. Egészen pontosan akkor, ha az nem ütközik környezetvédelmi, vagy egyéb törvénybe. A kérdés azért merült fel, mert a Racing Rules of Sailing ide vonatkozó passzusait törölték, de a versenyutasításban (Sailing Instructions) korlátozzák a hajók által a vízbe eresztett anyagokat. Az Alinghi képviselője ismét azzal érvelt, hogy a versenydokumentumok szándéka nem a technológia kizárása volt, hanem a környezetvédelmi szempontok betartása. A BMW Oracle Racing képviselője vállalta, hogy zárt ajtók mögött igazolja, hogy a használt rendszer nem ütközik sem amerikai, sem spanyol szabályokba. A határozat kimondja azt, hogy a vízbe eresztett anyagok nem minősülnek szemétnek, amennyiben nem ütköznek törvénybe, vagy más előírásba.
- Ellentmondásosak-e a verseny szabályai?
A kérdés valójában arra vonatkozik, hogy a versenykiírásban és a versenyutasításban mind szerepel, hogy "ellentmondásos esetben a nagyobb prioritással rendelkező szabályt kell alkalmazni, a sorrend pedig 1) Deed of Gift, 2)Versenykiírás, 3) Versenyutasítás, 4) Racing Rules of Sailing (ezzel a szervezők által alkotott dokumentumokat a Racing Rules of Sailing fölé emelve). Az IJ utasítja a verseny szervezőit, hogy módosítsa versenydokumentumokat úgy, hogy: "ellentmondásos esetben a Deed of Gift a mérvadó".
Röviden és tömören: az Alinghi-nek megmarad a joga, hogy 10h06kor indítson rajtot (ez a kikötőből való ki- és behajózási korlátozások miatt kellemetlenséggel járhat a BMW Oracle Racing csapatanak). A BMW Oracle Racing jogszerűen használhatja a szélérzékelő és a súrlódáscsökkentő fejlesztéseit. De a legfontosabb ezek közül is, az, hogy vitás kérdésben a mérvadó dokumentum a Deed of Gift, ami sajnos lehetővé teszi a verseny lefutását követő bírósági herce-hurca folytatását.