Harold Bennett tegnap sajtótájékoztatón állt sortűz elé ahol érdekes módon az újságírók teljes összhangban támadták a szerdai döntését.
Sajnálatos módon Harold kitérő válaszai és pongyola megfogalmazásai nem arra utalnak, hogy teljesen biztos abban, hogy jó döntést hozott. Az "elég nagy hullámok voltak odakint" és "azt hiszem mindenki zöld lett a zsűrihajon", vagy a "higgyék el, nem volt kellemes" elférnek egy tavi versenyen, ahol több tényező mellett azt is figyelembe kell venni, hogy az indulok között akad, aki nem tudna 'szőrén ülni a lovat'. Ellenben ezen a versenyen a legjobb vitorlázók ülnek azokon a hajókon, amit a legtehetségesebb tervezők (legjobb tudásuk szerint) és a legügyesebb hajóépítők készítenek el.
Annak tudatában, hogy az érintettek szerint kis időjárási különbség nagy teljesítmény különbséget eredményezhet, egy ilyen döntés mögött könnyű meglátni a pártatlanságot. Annak tudatában, hogy az Alinghi egy kifejezetten gyenge szélre optimalizált hajót készített és, hogy ezzel szemben a BMW Oracle Racing pedig nagyobb időjárási tartományban is tesztelte mar hajóját, még inkább felmerül Harold Bennett döntése mögött az, hogy azok a 'biztonsági szempontok' , melyek miatt a futamot lefújta, azok valójában nem maradéktalanul a biztonságról szolnak.
A mindkét hajón jelen levő kiwik (új-zélandiak) közül többeknek személyes tapasztalata van egy előző kupa futammal kapcsolatban, ahol a szerdaihoz hasonló körülményekben (amiben egyébként semmi különleges nem volt) elindított futamban az egyik hajó technikai akadály miatt kiállni kényszerült. Akkor senkinek sem jutott eszébe a rendezőséget okolni amiatt, hogy a verseny sportszerűséget csorba érte, vagy hogy 'veszélybe került a hajó és a legénység'. Akkor mindenki tudomásul vette, hogy ez egy verseny és a győzelemhez mindenben a legjobbnak kell lenni, minden körülmények között.
Bár Bennett nincs könnyű helyzetben, mert a páros verseny hagyományosan inshore, azaz partközeli, rövid pályákon rendezett viadal, ahol nagy a jelentősége a pálya pontosságának (a rajtvonal és a krajcbója pontossága). De egy 20 tengeri mérföldes pályán azt elvárni, hogy egyenletes szel legyen, irreális. Pontosabban Valenciában, telén az. És nyilván abban a pillanatban, hogy döntést hoz, azzal az egyik csapatnak kedvez, a másiknak nem. És ennek megfelelően pártatlansággal vádoltatik azonnal.
Volt-e olyan, hogy a Kékszalag (és Fehérszalag, amíg volt ilyen) rajtját erős szel miatt halasztottak?