Tegnap kétórás meghallgatást tartott az IJ, ahol a felmérési kérdésekről volt szó. A legfőbb kérdés a vízballasztok felmérési állapotára vonatkozik, melyet az IJ az Alinghinek kedvező értelmezésben döntött el. A kérdés az volt, hogy a felmérés alatt a ballaszt(ok) állapotát meg kell-e határozni. A döntés értelmében akkora mértékű vízballasztot lehet a teljesítmény növelése érdekében használni, amennyi a felmérés idején is a helyén van. A BMW Oracle Racing szerint ez a határozat nem elég pontos és a felmérőre bízza annak eldöntését, hogy a felmérés idején alkalmazott vízballaszt(ok) a teljesítmény növelését, vagy a 'felmérési trükközést' szolgálja(k). Attól tartanak, hogy az Alinghi úgy csak úgy fér bele a Deed of Gift által meghatározott max. 90 láb hosszú vízvonalba, hogy a hajó farát vízballaszttal terheli, majd menet közben a valós (90 lábnál hosszabb) vízvonal előnyeit élvezik.
copyright Pierre Orphanidis